BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

pembuka bicara

man la yarham la yurham!!!!

Followers

tafakur sejenak

ya Allah selamatkan palestine...

Tuesday, October 26, 2010

Ratuku...

UNTUKMU RATUKU...
Ratuku
ingin ku luahkan
apa yang sudah lama
ku ingin luahkan

tentang kebimbanganku ini
tatkala melihat bunga2 berguguran
dipetik tangan2 yang ganas
lagi bernafsu serakah...
Ratuku
kebimbanganku ini
masih menebal
apabila kudengar
dengungan kumbang perosak
yang cuba menyedut madumu
walau tanpa relamu...
Ratuku
kebimbanganku bertambah lagi
Pabilaku melihat bunga

yang tak segan silu
melampiaskan kecantikannya
ketika sedang mekar
melupakan kuntuman
yang sebelum ini melindunginya...
Ratuku
aku masih terpinga2
masih wujudkah lagi
ratu idaman hatiku
kerana apa yang kulihat
hari ini
semakin banyak
bunga2 gugur
bagaikan tibanya
musim luruh
Ratuku
bukanlah kuharapkan dirimu segigih siti mariam
yang berlari2 antara safar & marwa
bukan juga sesetia ainul mardiyah
menanti kekasih dipintu syurga
Ratuku
akuilah hakikat yang tersurat
engkau bukanlah siti khadijah
mahupun siti fatimah
engkau bukan aisyah
bukan juga rabiatul adawiyah
wanita suci terpuji
kerana aku tidak layak
berharap sedemikian rupa
cukuplah sekadarkau cuba mencontohi
bunga2 itu
kembang mekar mewangi
sehingga harumannya
melewati pintu2 syurga
jangan kau risau ratuku
kadangkala musim berganti
sehingga bunga
tak dapat berkembang mekar
tapi ituhanya ujian buatmu
Ratuku
esok musim bunga
pasti akan tiba
dan kau akan mampu
berkembang lagi
cuma yang kuharapkan
ketika itukau jaga kelopakmu itu
jangan sampai
tangan2 kasar
memetikmu lagi
jangan goda
kumbang2 ganas
menghisap madumu
jangan biarkan
gagak2 hitam itu
merosakkan serimu
keranakau ratu idaman kalbu
Ratuku
aku bukanlah
memandang kecantikanmu
walaupun kadangkala
aku tertarik memandangnya
tapi bukan itu yang kuharapkan
aku yakin ratuku
masih ada sinar harapan
yang bisa
membuat ku tersenyum leka
kerana
akan kutemui ratu
yang sudi menerimaku...

dipetik dari slide mpp um....

carian ilmiah blog ini

Popular Posts

ALL:TO ACHIEVE THE GOAL WE SHOULD HAVE A BRAVENESS AND LIABLE FOR THE


Download video clip Opick Assalamualaikum

bunga gugur

UNTUKKMU MUJAHIDAH

aku iri denganmu
wahai mujaheedah-mujaheedah fi sabielillah
kalian bisa bangkit menentang
hatta dengan pena
mahupun dengan pedang
menegakKan kalimah Allah
dibumi yang kian gersang

aku cemburu denganmu
wahai wanita-wanita solehah
betapa mulianya akhlakmu
betapa taatnya ibadahmu
menjunjung tinggi Quran dan sunnah di jiwamu

aku iri padamu
wahai ibu-ibu yang perkasa jiwanya
kau korbankan permatamu demi agamamu
tiada nilainya dunia di hatimu
bagimu dunia ini hanya jalan persimpangan
buatmu meraih kehidupan

aku cemburu padamu
wahai para Syahiedah
syurga telah pasti buatmu
7 langit bersorak ria menanti kehadiranmu
kau hidup, di saat darahmu tumpah membasahi bumi
kerna yang syahid takkan pernah mati

Namun,
aku sedih, aku marah
dengan diriku sendiri
jiwaku terlalu sepi
nafsuku sering merajai
adakah kernaku sering melupai Ilahi Robbi??

Ya Ilahi….
tiupkan roh-roh Iman dan Islam di jiwaku
agar aku sentiasa dekat deganMu
agar aku bisa mencintai Jihad dan Dakwah seperti nyawaku
menentang kemungkaran di setiap helaan nafasku
agar aku bisa menjadi IBU yang perkasa
mendidik para MUJAHIDAH
menjadi WANITA SOLEHAH
untuk menggapai SYAHADAH…

my playlist